• Aisia
  • Ekonomia
  • Euskara
  • Gizartea
  • Hirigintza
  • Ingurumena
  • Jaiak
  • Kirola
  • Kultura
  • Orokorra
  • Politika
  • Udala
  • Ajangiz
  • Arratzu
  • Bermeo
  • Busturia
  • Ea
  • Elantxobe
  • Ereño
  • Errigoiti
  • Forua
  • Gautegiz Arteaga
  • Gernika-Lumo
  • Ibarrangelu
  • Kortezubi
  • Mendata
  • Morga
  • Mundaka
  • Murueta
  • Muxika
  • Nabarniz
  • Sukarrieta
  • Albistea
  • Askotarikoa
  • Eduki babestua
  • Elkarrizketa
  • Elkarrizketa
  • Erreportajea
  • Iritzia
  • Kronika
  • Ainara Ruiz Urizar
  • Ainhoa Astarloa Beotegi
  • Aintzina Monasterio Maguregi
  • Aitor Basterretxea
  • Alex Uriarte Atxikallende
  • Ander Makazaga
  • Ane Maruri Aransolo
  • Asier Alkorta
  • David Miragaya Gonzalez
  • Eider Mugartegi
  • Garaia Pagola Urriza
  • Garazi Burgoa Aldarondo
  • Gontzal Mendibe Miguel
  • Ixua Zubieta Etxebarria
  • Lander Unzueta Lekerikabeaskoa
  • Larraitz Ibaibarriaga Etxaburu
  • Lore Bengoetxea
  • Mikel Reina Barros
  • Naia Arantzamendi
  • Nekane Akarregi
  • Nerea Bedialauneta Alkorta
  • Oihana Cabello Elorriaga
  • Olaia Zabalondo Dominguez
  • Zaloa Iturbe San Jose
Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
  • Aisia
  • Ekonomia
  • Euskara
  • Gizartea
  • Hirigintza
  • Ingurumena
  • Jaiak
  • Kirola
  • Kultura
  • Orokorra
  • Politika
  • Udala
  • Ajangiz
  • Arratzu
  • Bermeo
  • Busturia
  • Ea
  • Elantxobe
  • Ereño
  • Errigoiti
  • Forua
  • Gautegiz Arteaga
  • Gernika-Lumo
  • Ibarrangelu
  • Kortezubi
  • Mendata
  • Morga
  • Mundaka
  • Murueta
  • Muxika
  • Nabarniz
  • Sukarrieta
  • Albistea
  • Askotarikoa
  • Eduki babestua
  • Elkarrizketa
  • Elkarrizketa
  • Erreportajea
  • Iritzia
  • Kronika
  • Ainara Ruiz Urizar
  • Ainhoa Astarloa Beotegi
  • Aintzina Monasterio Maguregi
  • Aitor Basterretxea
  • Alex Uriarte Atxikallende
  • Ander Makazaga
  • Ane Maruri Aransolo
  • Asier Alkorta
  • David Miragaya Gonzalez
  • Eider Mugartegi
  • Garaia Pagola Urriza
  • Garazi Burgoa Aldarondo
  • Gontzal Mendibe Miguel
  • Ixua Zubieta Etxebarria
  • Lander Unzueta Lekerikabeaskoa
  • Larraitz Ibaibarriaga Etxaburu
  • Lore Bengoetxea
  • Mikel Reina Barros
  • Naia Arantzamendi
  • Nekane Akarregi
  • Nerea Bedialauneta Alkorta
  • Oihana Cabello Elorriaga
  • Olaia Zabalondo Dominguez
  • Zaloa Iturbe San Jose
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Ajangiz
      • Arratzu
      • Bermeo
      • Busturia
      • Ea
      • Elantxobe
      • Ereño
      • Errigoiti
      • Forua
      • Gautegiz Arteaga
      • Gernika-Lumo
      • Ibarrangelu
      • Kortezubi
      • Mendata
      • Morga
      • Mundaka
      • Murueta
      • Muxika
      • Nabarniz
      • Sukarrieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • Agenda
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
    • Hitz eta Pitz
  • Agurrak / Eskelak
    • Zorion Agurrak
    • Eskelak
  • Zerbitzu gida
  • Bereziak
    • Adimen A.
    • Naturan barrena
    • Euskaldunak Australian
  • Nor gara
  • Hitzakide
    • izan HITZAKIDE
    • Sartu Hitzakide atalera
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Sartu
Gizartea

Errealitate birtualeko betaurrekoekin ongizate emozionala begiratuz

Bermeoko Nautika eta Arrantza Eskola, Bizkaiko hiru formakuntza zentrorekin elkarlanean ari da, arrantza sektorea eta ongizate emozionala batzeko; itsasontzi batean bizi daitezkeen egoerak errealitate birtualeko betaurrekoen bidez lantzeko proiektu bat garatzen ari dira.

Proiektua aurkezteko adimen artifizialarekin egindako azala. Bermeoko Nautika eta Arrantza Eskola
Ainhoa Astarloa Beotegi
Bermeo
2025/02/19

Tradizioa eta ongizate emozionala eskutik joan daitezken terminoak dira. Horren adierazle da, lau formakuntza zentroren arteko lankidetzaz baliatuz, Bermeoko Nautika eta Arrantza Eskola garatzen ari den proiektua. Horren ardatza, errealitate birtualeko betaurrekoak erabiliz, etorkizunean itsasoan lan egingo duten gizon eta emakumeek itsasontzi batean aurkituko dituzten egoerak erreproduzitzeko aukera izatea da, horrela, itsasoko langileriaren ongizate emozionala landu eta hobetuz.

Izan ere, ikasleekin elkarrizketak egin dituzte eskolan, beraien lehenengo lan esperientzien inguruan, eta horien guztien erantzunak hartu dituzte proiektuaren hastapenerako arrazoitzat. Ikasleek, beregain, jasotako formakuntzan teknika aldetik oso prest heltzen diren arren, hutsune argi bat nabari dute, eta horrela jakinarazi diete irakasleei: ongizate emozionala. Beraz, galdera bat mahaigaineratu zuen Bermeoko Nautika eta Arrantza Eskolak, hausnarketa prozesu bat hasteko asmoz; Emozionalki nahikoa prestatzen ditugu ikasleak?

“Kontuan izan behar da, ez dela lan arrunt bat. Kasu honetan, 18 urterekin lau hilabeteko itsasoratzean murgiltzen dira ikasleak, etxetik kanpo, normalean Seychellesen edo Ozeano Atlantikoan, senideekin komunikazio oso murriztuarekin. Beraien lehenengo aldian, buruzagiak errieta egiten die sarri. Itsasontzi batean bizi behar dira lau hilabetez beste 30 ezezagunekin. Guztiak toki desberdinetakoak, eta abar luze bat dira arrantzaleen eta itsasoko langileen eguneroko ezaugarriak. Nola kudeatu zure sentipen edo emozioak horrelako egoera batean? Nola egin aurre buruzagiak egindako errietei? Nola erlaxatu itsasontzitik atera ezin bazara? Tankera horretako hamaika galderari erantzuteko gaitasunik ez dugula ikusirik ikusi genuen proiektu hau beharrezkoa zela”, gaineratu dute Nautika eta Arrantza Eskolako kideek.

Proiektuaren “lehen pausoak” eman dituzte dagoeneko, eta maiatza inguruan proiektuaren lehen egoerak erabilgarri izatea espero dute. Bide batez, lankidetzaren garrantzia nabarmendu dute eskolatik. Alegia, TKNIKAri (Euskadiko Lhren Ikerketa Aplikatuko Zentroa) aurkeztutako proiektua, Bizkaiko lau formakuntza zentroren arteko elkarlanetik sortu dela azpimarratu dute. Bermeoko Nautika Eskolaz gain, Tartanga LHII, Barakaldoko Lanbide Heziketako Ikastetxea eta Calasanz Lanbide Ikastegiak hartzen dute parte. Elkarlan horretan, gainera, alorrak bereiztuz jarduten dute: “Tartanga, adibidez, proiektuaren alde teknikoaz arduratzen da. Barakaldoko zentroak, genero ikuspegi aldetik gidoiak egiten laguntzen digu. Calasanzek, aldiz, langileen zaintzaren ikuspegia txertatzen du proiektuan. Guk, azkenik, sektoreko lanbide heziketako zentro gisa, ikuspegi errealista hori ematean laguntzen dugu; itsaosontziak nolakoak egin, gidoietako hitz teknikoak, eta abar”. Horrez gain, Bermeoko arrantza sektoreko “punta-puntako” enpresen lankidetza ere goraipatu dute.

“Emoziora eramango zaituzten” betaurrekoak izan behar dira, halaber, proiektuaren helburua betetzea ahalbidetuko dutenak; horrela, ikasleek, lanean aurkituko dituzten egoerak ehuneko ehunean aldez aurretik bizitzeko eta lantzeko aukera izateko. “Betaurreko horiekin lortu nahi duguna, errealitate birtualak ikaslearen egoera jakin bateko erantzunak jasotzea, eta egokiak diren ala ez baloratzea da”, aipatu dute, hurrenez hurren. Gauzak horrela, lehenego egoera jarri dute adibidetzat: “Une honetan garatzen ari garen egoera, adibidez, patroi batek heldu berri den langile bati ematen dizkion aginduak dira. Demagun, langileak, eskatutako hori ez duela ongi egiten, baina. Hori oinarritzat hartuta suertatutako eztabaida edo errieta da egoera horretan ikustarazi nahi duguna”. Horretarako, azaldu dute “gizonezko ahots sendo eta gogorra” klonatu dutela errealitate birtualean, “helburura ahalik eta gehien hurbiltzea bilatuz”. “Egoera horren aurrean ikaslea txiki sentitzea da xedea, sentimendu horretatik hasita ongizate emozionala modu errealagoan lantzeko”, berretsi dute.

Betaurreko moreak.

Proiektuaren beste ezaugarri edo atal bat, betaurreko moreak izango dira, adierazi dutenez. Batik bat, azaldutako egoera latzez gain, genero ikuspegi hori ere ahalbidetu nahi du Bermeoko Nautika eta Arrantza Eskolak horrekin. Arrantza sektorea “oso matxista” dela aitortu dute: “Tamalez, sektore honetan emakume gutxi ikusten dira oraindik. Hala ere, egon badaude, eta ikusi dugunez, beraienganako tratua ez da guztiz errespetuzkoa. Horregatik, honetan lan egin nahi duten emakumeak ere aurretiaz prestatzeko aukera gisa ere badugu proiektu hau, gai honentzako egoera bereziak planteatuz. Betaurreko moreak, ordea, ez dira soilik emakumeentzako baliagarriak izango, baizik eta edozein gizonentzako ere. Uste dugu, ondo egon daitekela gizonek ere egoera horiek ikustea eta nolabait bizitzea, zer egin behar ez den barneratzeko, eta emakumeak, behar diren moduan hartzen jakiteko”. Esan dutenez, gainera, hau, funtsezko puntutzat dute.

Gainera, nola edo hala emozioak lehenesten jarraituko dutela adierazi du Nautika eta Arrantza Eskolak: “Proiektu honek TKNIKAtik jarraipenik ez badu ere, ongizate emozionala lantzen jarraituko dugu eskola gisa. Hori lortzeko, hiru hilerik behineko jardunaldiak eta rollplay egoerak egitea pentsatu dugu, alor hau ikasleengan lantzen jarraitzea, teknika lantzea bezain garrantzitsua iruditzen zaigulako”.

Busturialdeko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa dugu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Agenda

maiatza 2025

al.ar.az.og.ol.lr.ig.
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
Busturialdeko azken berrien buletina!

Buletina barikuetan bidaltzen da, eta Busturialdeko asteko berri nagusiak biltzen ditu.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 94-627 10 85 / 607 29 22 23
  • busturialdea@hitza.eus / gernika@hitza.eus
  • Elbira Iturri kalea, z/g. 48300, Gernika-Lumo
  • Publizitatea
  • 94-618 72 99 / 647 35 56 54
  • busturialdea@hitza.eus / bermeo@hitza.eus
  • Atalde 17, atzealdea. 48370, Bermeo
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.