• Aisia
  • Ekonomia
  • Euskara
  • Gizartea
  • Hirigintza
  • Ingurumena
  • Jaiak
  • Kirola
  • Kultura
  • Orokorra
  • Politika
  • Udala
  • Ajangiz
  • Arratzu
  • Bermeo
  • Busturia
  • Ea
  • Elantxobe
  • Ereño
  • Errigoiti
  • Forua
  • Gautegiz Arteaga
  • Gernika-Lumo
  • Ibarrangelu
  • Kortezubi
  • Mendata
  • Morga
  • Mundaka
  • Murueta
  • Muxika
  • Nabarniz
  • Sukarrieta
  • Albistea
  • Askotarikoa
  • Eduki babestua
  • Elkarrizketa
  • Elkarrizketa
  • Erreportajea
  • Iritzia
  • Kronika
  • Ainara Ruiz Urizar
  • Ainhoa Astarloa Beotegi
  • Aintzina Monasterio Maguregi
  • Aitor Basterretxea
  • Alex Uriarte Atxikallende
  • Ander Makazaga
  • Ane Maruri Aransolo
  • Asier Alkorta
  • David Miragaya Gonzalez
  • Eider Mugartegi
  • Garaia Pagola Urriza
  • Garazi Burgoa Aldarondo
  • Gontzal Mendibe Miguel
  • Ixua Zubieta Etxebarria
  • Lander Unzueta Lekerikabeaskoa
  • Larraitz Ibaibarriaga Etxaburu
  • Lore Bengoetxea
  • Mikel Reina Barros
  • Naia Arantzamendi
  • Nekane Akarregi
  • Nerea Bedialauneta Alkorta
  • Oihana Cabello Elorriaga
  • Olaia Zabalondo Dominguez
  • Zaloa Iturbe San Jose
Bilatu
Sartu
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
  • Aisia
  • Ekonomia
  • Euskara
  • Gizartea
  • Hirigintza
  • Ingurumena
  • Jaiak
  • Kirola
  • Kultura
  • Orokorra
  • Politika
  • Udala
  • Ajangiz
  • Arratzu
  • Bermeo
  • Busturia
  • Ea
  • Elantxobe
  • Ereño
  • Errigoiti
  • Forua
  • Gautegiz Arteaga
  • Gernika-Lumo
  • Ibarrangelu
  • Kortezubi
  • Mendata
  • Morga
  • Mundaka
  • Murueta
  • Muxika
  • Nabarniz
  • Sukarrieta
  • Albistea
  • Askotarikoa
  • Eduki babestua
  • Elkarrizketa
  • Elkarrizketa
  • Erreportajea
  • Iritzia
  • Kronika
  • Ainara Ruiz Urizar
  • Ainhoa Astarloa Beotegi
  • Aintzina Monasterio Maguregi
  • Aitor Basterretxea
  • Alex Uriarte Atxikallende
  • Ander Makazaga
  • Ane Maruri Aransolo
  • Asier Alkorta
  • David Miragaya Gonzalez
  • Eider Mugartegi
  • Garaia Pagola Urriza
  • Garazi Burgoa Aldarondo
  • Gontzal Mendibe Miguel
  • Ixua Zubieta Etxebarria
  • Lander Unzueta Lekerikabeaskoa
  • Larraitz Ibaibarriaga Etxaburu
  • Lore Bengoetxea
  • Mikel Reina Barros
  • Naia Arantzamendi
  • Nekane Akarregi
  • Nerea Bedialauneta Alkorta
  • Oihana Cabello Elorriaga
  • Olaia Zabalondo Dominguez
  • Zaloa Iturbe San Jose
Bilatu
  • Albisteak
    • Gaiak
      • Aisia
      • Ekonomia
      • Euskara
      • Gizartea
      • Hirigintza
      • Ingurumena
      • Jaiak
      • Kirola
      • Kultura
      • Politika
      • Udala
      • Orokorra
    • Herriak
      • Ajangiz
      • Arratzu
      • Bermeo
      • Busturia
      • Ea
      • Elantxobe
      • Ereño
      • Errigoiti
      • Forua
      • Gautegiz Arteaga
      • Gernika-Lumo
      • Ibarrangelu
      • Kortezubi
      • Mendata
      • Morga
      • Mundaka
      • Murueta
      • Muxika
      • Nabarniz
      • Sukarrieta
    • Generoak
      • Albisteak
      • Editorialak
      • Elkarrizketak
      • Erreportajeak
      • Iritzia
      • Kronikak
      • Publirreportajeak
  • JOLASTU GEUGAZ!
  • Agenda
  • Multimedia
    • Argazkiak
    • Bideoak
    • Hitz eta Pitz
  • Agurrak / Eskelak
    • Zorion Agurrak
    • Eskelak
  • Zerbitzu gida
  • Bereziak
    • Adimen A.
    • Naturan barrena
    • Euskaldunak Australian
  • Nor gara
  • Hitzakide
    • izan HITZAKIDE
    • Sartu Hitzakide atalera
  • Publizitatea
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
  • izan HITZAKIDE
  • zozketak
  • eskaintzak
  • hemeroteka
Sartu
Kultura
Kepa Errasti - Aktorea eta gidoilaria

"Obra berezia da, hasieran deskolokatu egiten duena"

‘Posdatarik gabeko gutunak’ antzezlanaren egile izateaz gain, aktorea ere bada Kepa Errasti (Aretxabaleta, 1981); 2023an aurkeztu zuten antzezlan hori ikusteko aukera egongo da bihar [martxoak 14], Nestor Basterretxea aretoan.

Zaloa Iturbe San Jose
Bermeo
2025/03/13

Bost urtez preso daramatzan eta ordubete barru aske geratuko den Mikelen azalean jartzen da Kepa Errasti aktore eta gidoilaria Posdatarik Gabeko Gutunak antzezlanean. Azken hilabeteetan gutunak jaso ditu, baina ez daki nork idatzi dituen. Hori oinarri harturik, bere bizitzaren errepasoa egingo du pertsonaiak, igorle misteriotsua nor den ezagutu arte. Errastik berak idatzitako bakarrizketatik jaiotako obra Nestor Basterretxean ikusi ahal izango da, bihar [martxoak 14], 20:00etatik aurrera. 

 Antzezlana bakarrizketa batetik jaio da.
Bai, bakarrizketa bati aurre egiteko erronka moduan jaio zen, komediatik aldentzen zen bakarrizketa modu batetik. Gero apur bat aldatzen joan zen; bakarrizketa izaten jarraitzen du, baina hasiera batean, pertsonaia bakarra egon behar zen, eta, orain, pertsonaia bi daude, nahiz eta horietako bat mutua izan eta bakarrak hitz egiten duen. Paradoxikoa iruditu zitzaidan bakardadeari buruz hitz egiten duen bakarrizketa bat, eta poliki-poliki joan zen historia sortzen.

“Paradoxikoa iruditu zitzaidan bakardadeari buruz hitz egiten duen bakarrizketa bat egitea”

Prozesuan aldaketa asko egon dira?
Prozesu oso luzea izan da. Zailtasun batzuk pasatu ditugu, antzezlana bakarrizketa bat delako, baina testu hutsean ez geratzeko akzioa izan behar zuelako. Bizitza hori ematea batez ere entsegu prozesuan irten da, batez ere Getari Etxegarai zuzendariaren begiradatik. Pertsonaia mutu bat dagoenez, idazteko prozesuan oso zaila da irudikatzea pertsona mutu batek zer egin ahal duen. 

Argazkia: Xake Produkzioak

Bakarrizketa-lagundua legez definitu duzue.
Bai, protagonsita espetxean dago, eta gutun batzuk jasotzen ditu kanpotik. Gutun horiek idazteaz arduratu zen Iñigo Legorburu idazlea, eta bere asmakizuna izan zen bakardade lagunduarena. Testua idaztean, argi nuen kanpoko gutun horiek idazten zituen pertsona beste norbait izatea gustatuko zitzaidala, nik idazten dudan modutik pixka bat aldentzeko. Joko moduan proposatu nion ea prest egon zen parte hartzeko, eta elkarri korrespondentzia bidaltzen aritu ginen, jolas horretatik zer sortu ahal zen ikusteko. Joko horretan erabili zuen bakardade-lagundua terminologia. ‘Bakardade lagunduak existitzen dira?’ bota zuen gutun batean, eta oso polita iruditu zitzaigun obraren ezaugarri moduan hartu daitekeelako. 

“‘Bakardade lagunduak existitzen dira?’ bota zuen gutun batean (Legorburuk), eta oso polita iruditu zitzaigun”

Antzezlanak bakardadea jorratzen du, baina baita beste gai batzuk ere: askatasuna, maitasuna…
Gauza askotaz hitz egiten da. Obran zehar giro asko daude, eta horrek gai ezberdinei buruz hitz egiteko aukera ematen du. Obra pertsonaia baten erradiografia da. Mikel espetxean dago, eta kanpotik jasotzen dituen gutunak norenak diren jakin nahi du. Horretarako, kartak errepasatzen ari da. Errepaso horretan, nahi barik,  bere bizitzaren errepasoa egiten du; 40 urte inguru dituen edonork izan ahal dituen ezinegon, zalantza eta guzti horren mosaiko modukoa da. 

‘Aske izanda ere sentitu zaitezke bakarrik?’ moduko galderak egiten dizkiozu zure buruari.
Galdera oso potoloak egiten dira, jendeak gogoeta egiteko. Kasu honetan, preso dagoen pertsona batez ari gara, baina bizitza errealean ere askotan planteatu ahal duzun gauza bat da. Askatasunak gura duzuna egiteko aukera ematen dizu, baina, bakarrik geratu nahi ez baduzu behintzat, komunitatea ere kontutan hartu behar duzu askatasun horretan. Horretaz ere hitz egiten da asko, inportantea da norbere burua zaintzea, baina baita beste pertsona batzuk ere badauden testuinguruan gaudela gogoratzea. 

Argazkia: Xake Produkzioak

Ze generotan sailkatuko zenuke Posdatarik gabeko gutunak antzezlana?
Komedia puntu bat du, baina testuak baino gehiago, Bakarnek (Nerea Ariznabarreta), pertsonaia mutuak. Baina ez nuke esango komedia denik, ezta gutxiago ere. Gertuago dago drama batetik, komedia batetik baino. Bi pertsonaien arteko talkan dago komedia puntua. 

Zein da Mikel eta Bakarne pertsonaien arteko harremana?
Bakarne Mikelen lagun imajinarioa da; Mikelek badaki imajinarioa dela, eta horretaz berba egiten ez bada ere, horren atzean eromena dago. Hainbeste denbora bakarrik pasatze horren ondorioz, bere buruari galdetzen dio ea erotuta dagoen. Zalantza izatearen arrazoietako bat da lagun imajinario bat egin duela, eta berarekin komunikatzen dela, Bakarnek hitz egiten ez badu ere.  Egoera horrek komediarako bidea ematen du.

Musikak ere pisua du ikuskizunean. 
Beti eman diogu bere pisua musikari, eta kasu honetan, bigarren pertsonaia bat egonda, polita iruditu zitzaidan pertsonaia horrek instrumentu bat jotzea, eta modu horretara abestiak sortzea. Nereak pianoa jotzen du, pianoa dago eszenatokian. Kantak hasieran ez geneuzkan argi, baina Mikelen iragana oso momentu konkretuan kokatuta dagoenez —Nikaraguan jaio zen, 80. hamarkada inguruan— , garai hartako kantautoreetara jo dugu: Silvio, Pablo Milanes… Horrek girotzea ematen dio, Mikelek momentu batean bere iraganaz hitz egiten duelako. 

Zergatik joan beharko lirateke bermeotarrak antzezlana ikustera?
Uste dut obra oso berezia dela, hasieran deskolokatu egiten duena. Hasieran ez duzu ulertzen zer gertatzen ari den, eta horrekin jolastea gustatzen zaigu, uste dugulako interesa sortzen duela. Obra oso atsegina da ikusteko, eta danok, eta batez ere adin batetik aurrerakoak, bizitzen ditugun gai batzuen inguruan hitz egiten du; jende asko sentitzen da identifikatuta bertan jorratzen diren gaiekin. Uste dut oso gustura ikusiko duten zerbait izango dela. l

Busturialdeko albisteak euskaraz, libre eta kalitatez jaso nahi dituzu? Horretarako zure babesa ezinbestekoa dugu. Egin zaitez HITZAkide! Zure ekarpenari esker, euskaratik eginda dagoen tokiko informazio profesionala garatzen eta indartzen lagunduko duzu.

Egin HITZAkide

Agenda

maiatza 2025

al.ar.az.og.ol.lr.ig.
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
Busturialdeko azken berrien buletina!

Buletina barikuetan bidaltzen da, eta Busturialdeko asteko berri nagusiak biltzen ditu.

Harpidetu

Datuak ondo jaso dira. Eskerrik asko.

Izen-abizenak eta posta elektronikoa sartu behar dira.

Posta elektronikoak ez du formatu zuzena.

Arazo bat gertatu da eta ezin izan da izena eman. Jarri gurekin harremanetan mesedez eta barkatu eragozpenak (Akatsaren kodea:).

  • 94-627 10 85 / 607 29 22 23
  • busturialdea@hitza.eus / gernika@hitza.eus
  • Elbira Iturri kalea, z/g. 48300, Gernika-Lumo
  • Publizitatea
  • 94-618 72 99 / 647 35 56 54
  • busturialdea@hitza.eus / bermeo@hitza.eus
  • Atalde 17, atzealdea. 48370, Bermeo
  • Argitalpen politika
  • Aniztasun politika
  • Pribatutasun politika
  • Cookieak
Babesleak:
Hasi saioa HITZAkide gisa

Saioa hasten baduzu, HITZAkide izatearen abantailak baliatu ahal izango dituzu.

HITZAkide naiz, baina oraindik ez dut kontua sortu SORTU KONTUA

Zure kontua ongi sortu da.

Hemendik aurrera, zure helbide elektronikoarekin eta pasahitzarekin konektatu ahal zara, HITZAkide izatearen abantaila guztiak baliatzeko.

Sartutako datuak ez dira zuzenak.
Zure kontua berretsi gabe dago.
 
 
 
(Pasahitza ahaztu duzu?)
 
 
SARTU
 
Pasahitz berria ezarri da eta zure helbide elektronikora bidali da.
Sartutako datuak ez dira zuzenak.
 
(Identifikatu)
 
 
 
 
BIDALI
 

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea

HITZAkide izan nahi dut
Aldatu zure pasahitza
Pasa hitza ondo aldatu da.
 
 
 
 
 
 
 
Aldatu
 
Oraindik ez zara HITZAkide?

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.

Ezagutu HITZAkide izatearen abantailak eta aukeratu HITZAkide izateko gustuko modalitatea.

HITZAkide izan nahi dut

Tokiko informazioa profesionaltasunez eta euskaratik, modu librean kontatzea da gure eginkizuna. Horretarako zure ekarpena beharrezkoa da, eta ongi maitatzeko modurik zintzoena da HITZAkide egitea.